Translate

wtorek, 22 września 2015

Alcantara - sycylijski cud natury.

Dzisiaj zapraszam na drugą część naszej wycieczki z LemonTour. O Etnie i jaskini wulkanicznej pisałam już TUTAJ. Dzisiaj chcę was zabrać nad rzekę Alcantara. 




Alcantara to 52km rzeka w północno-wschodniej części Sycylii. Jej źródło znajduje się w górach Nebrodi, na wysokości 1393m n.p.m. Alcantara płynie na wschód skalistą, częściowo głęboką doliną i uchodzi do Morza Jońskiego.

Cytując za Wikipedia "Kilkanaście tysięcy lat temu dolina rzeczna została zablokowana przez potok lawowy z Etny. Rzeka wyerodowała nowe koryto w obrębie pola lawowego, ukazując różnokierunkowo ułożone słupy bazaltowe."

 W 2001 roku w celu ochrony doliny Alcantary i zjawisk geologicznych, powstał tu park rzeczny.

Woda była lodowata. Gdy weszłam do niej miałam wrażenie, ze dostaję skurczy w stopach. To zresztą nie było tylko wrażenie! Dodatkowo chodzenia nie ułatwiały kamienie, które wbijały mi się w stopy. Nasz przewodnik powiedział, że wszyscy mamy przejść na drugi brzeg. Później kto chce iść dalej idzie, kto nie chce wraca. 

Zara weszła do rzeki jako jedna z pierwszych w naszej grupie.
"Ooo trochę zimna, ale nie martw się mamuś, za chwilę będzie lepiej! Musimy się tylko przyzwyczaić." 

Wierzcie mi, nie można się było przyzwyczaić!

Wchodziłam i wychodziłam, nie wierząc, że dam rade. Przy czym moje dziecko chodziło sobie spokojnie w wodzie i mnie dopingowało.

"Nie bój się mamuś dasz radę! No chodź! 

Nie miałam ochoty wchodzić, ale przecież nie mogłam powiedzieć mojej pięciolatce - Idź kochanie sama, mamusia sobie na brzegu posiedzi. Weszłam, przeszłam, poszłam nawet kawałek dalej, w głąb wąwozu (ale nie za daleko!). I wiecie co Wam powiem? Bardzo się cieszę, że to zrobiłam! Moje nogi przez kilka kolejnych dni sprawiały wrażenie niesamowicie lekkich. Już w starożytności Alcantara była nazywana przez Greków Akesine - leczniczą i gojącą. Bardzo możliwe, że właśnie za sprawą lodowatej wody, której temperatura nigdy nie przekracza 15C.

Kanion Alcantary to miejsce naprawdę piękne. Czarne bazaltowe skały i krystalicznie czysta, turkusowa woda zrobiły na mnie niesamowite wrażenie! 


Sami zresztą zobaczcie jak tam jest pięknie!




















1 komentarz:

  1. faktycznie przepiękne, imponujące "słupy bazaltowe" - miejsce które z pewnością będziemy chcieli odwiedzić bawiąc być może, kiedyś na Sycylii :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1