Translate

niedziela, 13 marca 2016

Rok Szekspira - nowy projekt!

Kim był Szekspir? Tego nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć. Nie wszyscy zapewne jednak wiedzą, że w 2016 roku przypada 400 rocznica jego śmierci. Od 2014 roku w UK obchodzony jest TYDZIEŃ SZEKSPIRA. Ma on na celu przybliżenie dzieciom w szkołach podstawowych sylwetki Szekspira, jego twórczości i czasów w których żył. W tym roku Tydzień Szekspira obchodzony jest w dniach 14 - 20 marca. My idziemy o krok dalej! Ogłaszamy rok 2016 rokiem Szekspira. Nie wyobrażam sobie jak mogłabym opowiedzieć Zarze o Szekspirze w jeden tydzień szczególnie, że moja córka ma dopiero 6 lat. Dzisiaj oficjalnie zaczynamy nasz nowy projekt.

Rok 2016 - rokiem Szekspira.

W tym celu zaopatrzyłam się w kilka "pomocy naukowych."

Kupiłam przepięknie wydane dzieła mistrza, specjalnie opracowane dla dzieci. 


















Bardzo się ucieszyłam gdy znalazłam zeszyt, którego okładka świetnie pasuje do naszego projektu! Będziemy tu wklejać nasze prace i zdjęcia z odwiedzanych miejsc, w najbliższym roku.





Zanim zajmiemy się poznawaniem poszczególnych sztuk, najpierw chcę Zarze nieco przybliżyć sylwetkę Szekspira. Wydrukowałam już kilka informacji o nim.
Mnóstwo bardzo ciekawych informacji znajdziecie na poniższych stronach




Na obu powyższych stronach znajdziecie dużo materiałów do druku (darmowych), a także filmy.




Nie byłabym sobą gdybym przy okazji omawianego tematu i zaplanowała wycieczek tematycznych.
Tak, tak, wycieczki też będą.

Wybierzemy się do Stratford-upon-Avon - miasta, z którego pochodzi Szekspir.

Ponownie odwiedzimy Glob w Londynie. Zwiedzimy teatr i wybierzemy się na sztukę. W tym roku kilkakrotnie mają być wystawiane sztuki dla dzieci. Pierwszą niestety przegapiłam, ale zapisałam się już na wszelkie możliwe powiadomienia, mam nadzieję więc, że kolejnej nie opuścimy. 

O naszej pierwszej wizycie w tym niezwykłym teatrze pisałam TUTAJ

Może uda się nam też wyskoczyć na "chwilę" do Wenecji lub Werony, zobaczymy...



Zapraszam do podglądania naszych przygód z Szekspirem, a może przyłączycie się?
Serdecznie zapraszam do wspólnej zabawy!!!
Jeżeli znajdzie się kilka chętnych osób, zrobimy z tego blogowy projekt!

7 komentarzy:

  1. wow :) chyba się piszemy na to.. tylko skąd ja wezmę dla dzieci wersje dzieł po polsku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :) Znajdziesz, znajdziesz! Widziałam Szekspira po polsku dla dzieci.

      Usuń
  2. Bardzo fajny projekt i aż się prosi, skoro mieszkacie w Londynie, żeby się za niego zabrać :D Moja gwiazda jest jeszcze stanowczo za mała na Szekspira i zabawy nasze według mnie byłyby zbyt okrojone jak na projekt. Poza tym kiedyś trzeba spać :P Ale będę Wam kibicować i podglądać :3 Szczególnie podróże tropami Szekspira!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, ha , ha! Faktycznie wypada czasami pospac. Ciesze się, że idzie wiosna i mam nadzieję ładniejsza pogoda to będziemy czytać w parku nad rzeką :) Zapraszamy zatem do podglądania!

      Usuń
  3. Witamy wielbicielki Szekspira! Ślemy też serdeczne pozdrowienia z Włoch. I my realizujemy projekt dedykowany temu niezwykłemu twórcy. Zapraszamy, zajrzyjcie :)
    http://elenapopolsku.blogspot.it/2016/09/z-szekspirem-po-angielsku.html#more

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podoba mi się to, że dzieciaki również bardzo lubią twórczość Szekspira. jeśli zostanie on odpowiednio przełożona do książek i wartościowo zilustrowana to na pewno i młodzież to zrozumie. Przecież na przyswajanie kultury nigdy nie jest za wcześnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1