Translate

środa, 1 marca 2017

Komórka roślinna - nauka przez zabawę.

Moja prawie 7-letnia córka tak bardzo była zainteresowana komórką zwierzęcą, że postanowiłam pokazać jej także komórkę roślinną. Komórki w szkołach w Anglii dzieci przerabiają w tzw KS3, czyli w klasach 7-9 w wieku 10-14 lat. Musiałam więc tak przedstawić temat, żeby był ciekawy i prosty do zrozumienia. Jak to zrobić? Oczywiście przez zabawę!


Zara zrobiła model komórki z Playdoh, a ja dla niej z filcu. Filcowy model to układanka, więc Zara mogła ją wielokrotnie układać.








Zrobiłyśmy na śniadanie komórkowe kanapki. Zara wszystko układała samodzielnie nazywając przy tym elementy budowy komórki.







Upiekłyśmy ciasto, które udekorowałyśmy tak aby wyglądało jak komórka roślinna.













Grałyśmy w komórkowe domino.





Grałyśmy też w karty. Co prawda na kartach jest informacja aby spróbować opisać daną część komórki bez używania podanych na karcie wyrazów, my jednak te zasady zmieniłyśmy. Ja czytałam Zarze podane wyrazy, a ona zgadywała o czym mowa. 





Zara podpisała też na karcie pracy części budowy komórki roślinnej.




Łączyła nazwy komórek z ich rysunkami.




Materiały o komórce roślinnej wydrukowałam ze strony Twinkl.

1 komentarz:

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1