Translate

czwartek, 27 września 2018

Podsumowanie tygodnia w edukacji domowej. Tydzień 3.

Już prawie się kończy 4 tydzień naszej edukacji domowej 2018/2019, więc szybko uzupełniam podsumowanie 3 tygodnia. Wydarzyło się kilka ciekawych rzeczy. Zapraszamy na podsumowanie.

Tydzień 3.


15 - 21 września 2018


15 września - sobota


W sobotę pracowałam, a Zara była z tatą w domu. Przygotowała trochę prac na najbliższy market.

16 września - niedziela


Moja 8-latka sprzedawała swoje prace na Wanstead Arts Festival. To był BARDZO pracowity dzień. Z efektów swojej pracy moje dziecko było bardzo zadowolone, a rodzice bardzo dumni. Tego dnia razem z Zarą sprzedawała jej przyjaciółka - M. Dziewczynki pomagały sobie nawzajem i przy okazji świetnie się bawiły. 







17 września - poniedziałek


Dzień odpoczynku. Po markecie wszyscy na niego zasłużyliśmy, a przede wszystkim moja mała business woman. 

Czytałyśmy też trochę z naszego porannego koszyka:
historia - Starożytny Egipt i piramidy
przyroda - potężne góry
nauka - siła silników.





Poszłyśmy też na spacer, małe zakupy i Zary ulubione sushi.




18 września - wtorek


Rano było trochę matematyki - tabliczka mnożenia,
gramatyka angielska - przymiotniki, czasowniki i rzeczowniki - zadania przypominające.

Był poranny koszyk:
historia - Starożytny Egipt - bogowie i bóstwa
przyroda - rzeki i jeziora
nauka - kosmos. 





Zara poprosiła abyśmy przeskoczyły do tematu kosmosu i tak też zrobiłyśmy. Czytałyśmy o kosmosie, słońcu i planetach. Tematyką kosmosu będziemy zajmować się jeszcze prawdopodobnie przez kilka tygodni, a biorąc pod uwagę, że w dniach 4-10 października obchodzony jest Światowy Tydzień Kosmosu, całkiem fajnie wyszło.






W południe byłyśmy na cotygodniowych zajęciach klubu jeździeckiego dla dzieci w edukacji domowej.





Wieczorem Zara przeczytała mi historię "The Terrible Chenoo" w ramach projektu "Mali Podróżnicy".




19 września - środa


To był bardzo ciekawy dzień! Byłyśmy na Festiwalu - Dniach Wiejskich. Dzień wypełniony po brzegi warsztatami, nowymi doświadczeniami i zabawą z przyjaciółmi.














Wieczorem (jak zawsze w środy) był basen.

20 września - czwartek


Kolejny niesamowity dzień. Tym razem brałyśmy udział w targach naukowych. Dzień rozpoczęłyśmy od wysłuchania godzinnego wywiadu z Timem Peake, Willem Millard i Nics Wetheril. Mnóstwo warsztatów, doświadczeń, rozmów z ciekawymi ludźmi, a na koniec wizyta w planetarium. 
















O Dniach Wiejskich i Festiwalu Naukowym postaram się napisać w osobnych postach.

21 września - piątek


Tego dnia pracowałam, a Zara bawiła się z przyjaciółmi. Rano przed pracą wybrałyśmy się na konie i czytałyśmy z naszego porannego koszyka:

historia - Starożytny Egipt
przyroda - Ziemia



W tym tygodniu córka czytała także "The human body in 30 second" Anny Claybourne. Będzie to nasza nowa książka w porannym koszyku.







Codziennie Zara bawi się i opiekuje naszym maleństwem Floppy.







10 komentarzy:

  1. fajnie że udało się połączyć przyjemne z pożytecznym:) Uroczy króliczek <3

    OdpowiedzUsuń
  2. ta książka o kosmosie bardzo fajnie wygląda, gdzie ją dostanę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pracę Twojej córki są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać że córce się podobało,

    OdpowiedzUsuń
  5. Targi naukowe wydają się naprawdę świetną sprawą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubimy Wasze podsumowania, moje dziewczynki widząc co robi Zara ciągle mówią mi, że one też by chciały pójść tam gdzie Wy. Moja ośmiolatka też marzy o nauce jazdy konnej- jednak jeszcze nie było okazji, żeby się gdzieś zapisać. A moja prawie dziesięciolatka marzy o króliczku, dlatego bardzo podoba się jej Wasze zwierzątko. Pozdrawiamy i życzymy owocnego października.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekujemy za miłe słowa! Nigdy wcześniej nie miałam królika, nie zdawałam sobie sprawy z tego jakie to są mądre i słodkie zwierzaki!!! Szczerze polecam! Jesteśmy totalnie zakochani w naszej małej Floppy.

      Usuń
  7. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga. Wpisy dają do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę super blog. Zrobił na mnie ogromne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1