Translate

poniedziałek, 16 marca 2015

Lecimy do Francji!

Jestem tak podekscytowana, ze muszę o tym opowiedzieć! Juz za 35 dni lecimy do Francji. Zara kończy 5 lat 26-go kwietnia i postanowiłam jej zrobić niespodzianke.
Będziemy mieszkac okolo godziny od Paryża w La Croix du Vieux Pont - ośrodku wakacyjnym Erocamp. Pierwszy raz w wiosce wakacyjnej zatrzymaliśmy się w zeszłym roku - na 4 urodziny Zary. Bylo to angielskie wybrzeże.

Tym razem będziemy we Francji. Park wygląda cudnie! Długo się zastanawiałam, czy wybrać zakwaterowanie w Paryżu czy w jego niedalekiej okolicy. W Paryżu bylo trochę drożej, ale biorąc pod uwagę dojazdy jakie teraz musimy doliczyć wyszło by mniej więcej na to samo. Jednak komfort pobytu wydaje mi się nie do porównania. Sam pobyt w wiosce to juz zapowiedź super wakacji.
Na terenie ośrodka znajdyja się 4 baseny, sauna, jacuzzi, spa. Sa 3 place zabaw, pole do mini golfa, wypozyczalnia rowerów, kajaków i rowerów wodnych.

Nie mogę się doczekać!!!!

Berny Croix du Vieux Pont, pool complex

La Croix du Vieux Pont, Berny-Rivière, Paris, indoor pool

Berny Croix du Vieux Pont, Action Station kid's club

La Croix du Vieux Pont, Berny-Rivière, Paris, site lake

Berny Croix du Vieux Pont, Lake pedalo

Będziemy mieszkac w domku z dwoma sypialniami i tarasem. Takim jak ten poniżej.

Classic Plus 2 Bed Exterior

Classic Plus 2 Bed Dining Area

Classic Plus 2 Bed Kitchen

Classic Plus 2 Bed Main Bedroom

Classic Plus 2 Bed Bathroom

Mimo, ze tym razem lecimy same tzn. tylko Zara i ja, to domek nadaje się dla większej liczby osób, nawet 6-7.

Classic Plus 2 Bed 1 Bath Floorplan

Lecimy na 6 dni. Wylatujemy rano z Heathrow i w Paryżu jesteśmy na lotnisku Charless de Gaulle w samo południe. Stolice Francji opuszczamy prawie tydzien pózniej o godzinie 19. Lecimy liniami Air France co także wzbudza we mnie radosc, nigdy z nimi wcześniej nie leciałam.

Air France

Co zamierzamy zobaczyć?

Disneyland

Ten wyjazd to niespodzianka urodzinowa dla Zary, wszystko wiec planuje z mysla o niej. Mamy 6 dni, z czego dwa to podróż i 4 pelne dni w parku. Napewno wybierzemy się do Disneylandu. O tym Zara nie wie i nie będzie wiedziała, az do samego końca. Mysle, ze będzie zachwycona. Jest teraz na etapie ksiezniczek, przebiera się, ubiera korony udaje, ze jest ksiezniczka :)

Dojazd do Disneylandu jest bezproblemowy - organizowany przez nasz park, nie będzie wiec z nim problemu. Martwi mnie jedynie, ze wyjazd z parku jest o godzinie 20. O godzinie 20:30 sa fajerwerki - pokaz podobno zapiera dech w piersiach.

Kolejnym miejscem, które bardzo chce zobaczyć, (nie jestem jednak jeszcze pewna jak wygląda dojazd do niego) jest Park Asterix i Obelix. Zara nie zna jeszcze ich historii musza jej wiec przyblizyc ja przed wyjazdem.

Asterix Park

Sezon w parku zaczyna się 11-go kwietnia, wiec tylko tydzień przed naszym przyjazdem. W wielu miejscach czytałam, ze park jest bardzo ciekawym miejsce, które dla wielu osób okazało się nawet bardziej warte uwagi niz Disneyland. Jedno wiem napewno, od wizyty w Legolandzie moje dziecko uwielbia roller coastery, a u Asterixa ich nie zabraknie. Pokaz delfinów to kolejna atrakcja, która napewno wywoła uśmiech na buzce Zary. Zakochała się w tych przepięknych zwierzętach w czasie wycieczki do Barcelony i na Teneryfę. W czasie naszego pobytu w Chorwacji udało nam się je zobaczyć w ich naturalnych warunkach. Skakały kolo naszego promu.

W parku czeka na nas 5 krain tematycznych:
  • La Gaule (Galia),
  • L'Empire Romain (Cesarstwo Rzymskie),
  • La Grèce (Grecja),
  • Les Vikings (Wikingowie),
  • A Travers le Temps (Podróże w czasie).
36 atrakcji i 4 przedstawienia.

Wiecie co, ta wycieczka to będzie nie tylko niespodzianka na 5 urodziny Zary, ale także na 33 urodziny jej mamy, które sa nie cale 2 tygodnie później. I nie jestem pewna, która z nas bardziej się na jej mysl cieszy...

Paryz

Oczywiscie zamierzam tez odwiedzic Paryz. Prawdopodobnie zrobimy to w dniu przylotu, odlotu, plus jeden dodatkowy dzien.  Zastanawiam się co pokazac w Paryżu Zarze.

- Wierza Eiffla
- Katedra Notre Dame (musimy zobaczyć wcześniej "Dzwonnika z Notre Dame")
- Cité des Sciences  - ogromne muzeum nauki
Jardin des Plantes  - ogród botaniczny, zoo i muzeum historii naturalnej w jednym.

Chcialabym tez zobaczyć Luwr, Bazylike Sacre Coeur, Montmarte, Luk Triumfalny.. Zobaczymy na co nam czas pozwoli.

Do wyjazdu zostalo nam 35 dni - wszystkie porady male i duze mile widziane! Jezeli byliscie w Paryżu i pisaliscie o tym, zostawcie prosze także w komentarzu link do Waszej relacji.

1. My byliśmy w zeszłym roku. Mieszkaliśmy na kempingu, ale z vacansoleil ;) Co do Paryża to lepiej wcześniej zakupić bilety na Wieżę Eiffla - przez internet. Unikniecie wtedy stania w kolejce. Świetny jest też rejs po Sekwanie - wtedy można zobaczyć wiele zabytków na raz i do tego z fajnej perspektywy. Ja polowałam na biletu na francuskim grouponie - udało się kupić rejs z 50% zniżką. Relację z Disneylandu widziałaś na moim blogu ;) W Parku Asterixa nie byliśmy. Paryż zwiedzaliśmy tropem agenta Złomka z Aut 2 ;) http://www.globtroterek.blogspot.com/2014/05/tropem-agenta-zomka-czyli-pierwszy.html
    Pozostałe wycieczki po Paryżu tutaj:
    Jak coś to pytaj :D Fantastycznego wyjazdu!

1. Dzieki! :) Czesto do Was zagladam choc nie zawsze pozostawiam slad :) Groupon to swietny pomysl! Czesto zaglam na moj lokalny. Musze tez w takim razie bilety na WE zarezerwowac! Jeszcze raz dzieki!

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.