Translate

poniedziałek, 9 października 2017

Starożytny i współczesny Egipt - Mali Podróżnicy

W październiku jednym z państw, które poznawałyśmy był Egipt. Zabawa była rewelacyjna, a przy okazji nauczyłyśmy się wiele. Mam nadzieję, że kiedyś uda nam się wybrać na wycieczkę do Egiptu i zobaczyć ten niesamowity kraj na własne oczy.







Znalazłyśmy Egipt na mapie.








Zara zrobiła kilka zadań, 100% zabawa, ale i jednocześnie utrwalenie zdobytych  wcześniej wiadomości.





















We wrześniu otrzymałyśmy pierwszy numer miesięcznika "Mysteries in time", który był akurat poświęcony Starożytnemu Egiptowi. Zara była zachwycona zadaniami i książką o przygodach Maxa i Katie. Dokładnie pisałam o tym TUTAJ.








Kupiłam córce książkę "Egyptian things to make and do." Szczerze ją polecamy! Znajdziecie w niej bardzo ciekawe pomysły na prace plastyczne. My tym razem zrobiłyśmy tylko 1 z nich, ale zdecydowanie zamierzamy zrobić więcej!


















Praca mojej 7-letniej artystki.







I moje "dzieło". Bardzo lubimy odpoczywać wspólnie malując.






Wielokrotnie graliśmy w rewelacyjną grę planszowa! Super zabawa i świetny sposób na zapamiętanie informacji o Starożytnym Egipcie. Polecamy!!!















Playmobil - zestawy o Starożytnym Egipcie codziennie były w użyciu.






Zbudowałyśmy piramidy z Lego.





Czytałyśmy, dużo czytałyśmy! Wiele książek moja 7-latka przeczytała mi samodzielnie. Część z nich to ja jej czytałam.

























































Na koniec naszej wrześniowej przygody z Egiptem wybrałyśmy się na wycieczkę do British Muzeum w Londynie. Nasze muzeum posiada największą na świecie ilość eksponatów ze Starożytnego Egiptu, oczywiście poza granicami Egiptem. Było więc co podziwiać! Mumie, hieroglify i Rosetta Stone! Więcej zdjęć z wycieczki znajdziecie TUTAJ.








Egipt poznawałyśmy w ramach projektu "Mali Podróżnicy." 




5 komentarzy:

  1. Wow, super książeczka do zabawy i nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W British Museum znajduje się kamień z hieroglifami, które posłużyły do odkrycia tajemnicy tego pisma obrazkowego. Nadal jestem w szoku, że dało się to odkodować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny warsztat, piękne prace plastyczne!
    Julce aż się oczy zaświeciły do gry 3D i klocków Playmobil. Nie widziałam wcześniej takich zestawów, trzeba będzie przeszukać sieć :)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te książeczki. Fajnie, że tak ciekawie spędzałyście czas.

    OdpowiedzUsuń
  5. W podstawówce czytałam fajna książkę o starożytnym Egipcie. Była napisana świetnym językiem w sam raz dla dzieci. Było to chyba " Ci niesamowici Egipcjanie" czy jakoś tak.

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1