Translate

poniedziałek, 6 lipca 2015

Moja podróż z Planaxy.com.

 Wielokrotnie podrozowalismy juz sladami bajek. Szukaliśmy Piotrusia Pana w Londynie, Alicji z Krainy Czarów w Oxfordzie, w Pacanowie znalazlismy Koziołka Matołka. Tym razem chcemy wyruszyć w poszukiwaniu bajek na polnoc. Zobaczcie co zaplanowałam.


Cel podróży 

Rodzinna podróż sladami bajek po Skandynawii. 

 

Dokąd jadę

Finlandia i Szwecja 

W czasie naszej 10-cio dniowej podroży sladami bajek, chcemy odwiedzić Finlandię i Szwecję. Domyślacie się juz jakie bajki będziemy tropic? Finlandia to kraina Muminków, Szwecja natomiast to swiat Astrid Lindgren. Czytamy wlasnie Pipi. Moja pięcioletnia Zara slucha z szeroko otwartymi oczami i co chwile się śmieje. "Mamus jaka ona jest fajna! Mogłaby byc moja przyjaciolka!" Nie wiem tylko, czy ja bym to przezyla.

Przed wyjazdem chciałabym przeczytać jej jeszcze "Dzieci z Bullerbyn", "Emila ze Smalandii", "Braci Lwie Serce" i "Ronja córka zbójnika".

W czasie naszego pobytu w Finlandii, odwiedzimy Turku i Helsinki. W Szwecji natomiast będziemy nocować w Sztokholmie i Vimmerby, odwiedzimy także Bullerbyn.


Trasa podróży

1. 12/08/2015 Gdańsk - Turku
2. 13/08/2015 Turku - zwiedzamy Swiat Muminków
3. 14/08/2015 Turku - Helsinki (zwiedzamy Helsinki)
4. 15/08/2015 Helsinki - Sztokholm (zwiedzamy Sztokholm)
5. 16/08/2015 Sztokholm - Vimmerby (z przesiadkami w Vastervik i Kyrkterraseen)
6. 17-18/08/2015 - Zwiedzamy wioskę bajek Astrid Lindgren, Vimmerby i Bullerbyn.
7. 19/08/2015 Vimmerby - Sztokholm (z przesiadka w Nassjo) - zwiedzamy Sztokholm
8. 20/08/2015 Sztokholm - Nynashamn
9. 20-21/08/2015 Nynashamn - Gdańsk
   

 

Wybrane środki transportu

Będziemy lecieć samolotem, jechać autokarem, pociągiem, a nawet plynac promem!

Samolot

Gdańsk - Turku / Wizz Air
Helsinki - Sztokholm / Norwegian

Autobus

Turku - Helsinki
Sztokholm - Kyrkterrassen
Vimmerby - Nassjo
Sztokholm - Nynashamn

Pociąg

Nassjo - Sztokholm

Prom


Nynashamn - Gdańsk


Gdzie nocuję


Nasze miejsca noclegowe sa tak zroznicowane jak srodki transportu!

Turku - kabina na lodzi! Spędzimy w niej dwie noce.
Helsinki - **Hotel Arkadia / 1 noc
Sztokholm - Acco Hostel** /1 noc
Vimmerby - Bed & Breakfast / 3 noce
Sztokholm - Acco Hostel / 1 noc
Ostatnia noc będzie na promie plynacym ze Szwecji do Polski.


 Atrakcje turystyczne

Atrakcji będzie bardzo duzo. Dokładnie opowiem o wszystkim po powrocie, teraz wymienię tylko kilka z nich.

Turku

Okolo 17km od Turku, w południowo-zachodniej Finlandii znajduje się maleńkie miasteczko portowe Naantali. Jedna z jego największych atrakcji turystycznych jest zalozony w 1970 roku - Swiat Muminków. Nie ma chyba lepszej okazji aby odwiedzić ten park, niz 70 rocznica wydania ksiazki.




Jeżeli chodzi o same Turku to chcielibyśmy zobaczyć tam Zamek i Muzeum Farmacji, ale to tylko wtedy jeżeli nam czas na to pozwoli. Naszym glownym celem sa bajki!

Helsinki

W Helsinkach będziemy tylko przejazdem, zobaczymy napewno Plac Senacki i Katedrę, odwiedzimy Muzeum Zabawek i Muzeum Zegarów.

Vimmerby

Vimmerby to po Swiecie Muminków nasz kolejny cel podroży. To tu urodziła się i wychowala Astrid Lindgren. Tu także znajduje się jedyny na swiecie Park poswiecony jej tworczosci. Nie wyraziła ona zgody na jego kopiowanie. W tym 10 hektarowym parku, znajdziemy miniatury stworzonych przez Astrid miejsc. W parku możemy spotkać Pipi, Emila i wiele innych postaci. Możemy wejsc do Willi Smiesznotki, a także zamku Mattiasa i Ronji, corki zbójnika. Swiat Astrid Lindgren to jedno z tych miejsc, gdzie niezaleznie od naszej metryki, ponownie stajemy się dziecmi.




Zobaczymy tez miasteczko Vimmerby i Bullerbyn. Tak Bullerbyn naprawde istnieje!


Sztokholm. 


Sztokholm to piekne miasto, jest w nim wiele do zobaczenia. Naszym glownym celem będzie Junibacken - czyli Muzeum poswiecone postaciom literatury dzieciecej. Mysle, ze po zwiedzaniu Parkow, Muzeum będzie swietnym podsumowaniem naszej wycieczki. Znajdziemy w nim zarowno Pipi jak i Muminki.

 

Podsumowanie kosztów podróży.

Przyszedl czas na podsumowanie ile to będzie kosztowac, a troche niestety będzie.

Transport


W sumie 1191zl za osobe.

Noclegi

Turku - kabina na lodzi! Spędzimy w niej dwie noce. - 406zl (ze sniadaniem)
Helsinki - **Hotel Arkadia / 1 noc - 243zl (ze sniadaniem)
 Sztokholm - Acco Hostel** /1 noc - 75zl
Vimmerby - Bed & Breakfast / 3 noce - 1554zl (ze sniadaniem)
Sztokholm - Acco Hostel / 1 noc 75zl
 Ostatnia noc będzie na promie plynacym ze Szwecji do Polski. - Wliczony w cene transportu

W sumie 3108,40zl za osobe

Do tego dochodza jeszcze ceny biletow wstepu do atrakcji. Najdrozsze sa bilety do
Swiata Muminków - 109zl za osobe dorosla
Swiat Astrid Lindgren - 170zl za osobe dorosla
Junibacken - 71zl za osobe dorosla.

Koszty transportu i noclegu dla jednej osoby to 4299,40zl.
Poniewaz my chcemy jechać w skladzie 1+1, a moze jak się uda nawet 2+1, koszty sa prawie 3 razy takie. Planowana data wyjazdu 12 sierpnia. Pojedziemy? To wszystko w rekach Planaxy.com


www.Planaxy.com


Na porownywarke podroży trafilam pierwszy raz przy okazji konkursku. Szczerze ja polecam. Dziala szybko i wynajduje polaczenia nawet pomiedzy malymi miejscowosciami. Przykladowo, dzieki porownywarce dowiedzialam się ze z Vimmerby do Bullerbyn nie potrzebuje autobusu. To dystans na przyjemny spacer.

Trzymajcie kciuki, zebysmy mogli wyruszyć w podroz sladami bajek Skandynawii.

12 komentarzy:

  1. Wspaniale plany podrozy :) Zycze spełnienia i odwiedzenia tych wszystkich bajkowych miejsc. Bo przecież "Swiat jest jak ksiega, kto nie podrozuje ten czyta tylko jedna strone ." - sw. Augustyn :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To moze razem to Turku pozwiedzamy albo w Helsinkach na kawe pojdziemy, co? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To brzmi jak znak! :) Ale bylo by fajnie!

      Usuń
  3. wspaniały, cudowny plan! Vimmerby i mnie się marzy...
    trzymam kciuki za Waszą wygraną - powodzenia!
    i oczywiście czekam na relację po powrocie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Relacje bedzie i to jaka! Niech nas tylko Planaxy.com tam wysle :) Tak sie juz na ta wyprawe nakrecilam, ze nie wyobrazam sobie, zeby moglo jej nie byc :)

      Usuń
  4. Podróże tematyczne to świetna sprawa, choć sama jestem za leniwa, by w ten sposób moje wyjazdy organizować. Bawcie się dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej urzekły mnie Muminki i Dzieci z Bullerbyn. Do Doliny Muminków na pewno kiedyś się wybiorę, mam to miejsce dodane do swojej mapy marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł na podróż. Sama czytam coraz więcej na tematedukacji demokratycznej, więc Astrid również jest nam bliska.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysl z sledzeniem bajek. A byluscie w Czechach juz? Tam jest sporo bajek do wysledzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Udanego wyjazdu! :) Oby się wszystko udało zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  9. Strona jest niestety bardzo toporna i praktycznie nie działa na mobilnych. Polecam lepszą: www.traviboo.com

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1