Translate

sobota, 23 listopada 2013

Najwieksza ksiegarnia podróznicza swiata jest w moim miescie!

W srode pojechalysmy z Zara na wycieczkę do swiata m&m'sów. Wysiadlysmy przy stacji Holborn i udalysmy się spacerkiem w kierunku Leicester Square, gdzie znajduje się wspomniany cukierkowy swiat.
W pewnej chwili przechodzilysmy kolo księgarni, a ze księgarnie uwielbiam (od dziecka uwielbiałam), zatrzymalysmy się na chwile. Zara nie mogla się juz doczekać m&m'sów, wiec nie wchodzilysmy do srodka. Przygladalam się tylko wystawie. Mapy, globusy, przewodniki turystyczne usmiechaly się do mnie zza szyby.












Ale super miejsce - pomyslalam... i wtedy zobaczyłam napis na szybie.





NAJWIĘKSZY NA SWIECIE SKLEP Z MAPAMI I KSIAZKAMI
 O TEMATYCE PODRÓŻNICZEJ


Uwierzycie w to??? Mieszkam w Londynie od 8 lat i nie wiedziałam, ze takie cudowne miejsce jest w moim mieście! Zara marudziła, ze chce isc do m&m'sów, ze przeciez obiecałam. Poszlysmy wiec najpierw zobaczyć swiat kolorowych czekoladek. Księgarnie postanowiłam zobaczyć w drodze powrotnej. W takiej kolejności pomyslalam, bede miala więcej spokoju przy oglądaniu ukrytych w niej cudeniek. Az mnie skrecalo, aby wejsc do srodka, ale byłam dzielna :) i powstrzymałam się.





Sklep znajduje się w samym sercu londyńskiej dzielnicy Covent Garden, zaledwie dwie minuty spacerem od Covent Garden i stacji metra Leicester Square. Swoja dzialalnosc rozpoczal juz w 1901 roku! Miejsce to bylo odwiedzane przez znanych podróżników w tym kapitana Roberta Scotta, Ernest Shackelton, Florence Nightingale, Michael Palin, Bill Bryson i Ranulph Fiennes. Dziś Stanfords Covent Garden jest uważany za największą księgarnia turystyczna na świecie z największą kolekcją map, książek, akcesoriów podróżnych i globusów pod jednym dachem.

















Spójrzcie tylko na ta podloge!!!
Cudo, prawda?





Tę piękna podlogę (jak i 2 pozostałe) wyprodukowala dla sklepu Stanfords firma Marley Tiles, były one ukoronowaniem remontu sklepu w 2003 roku. Na parterze znajduje się mapa swiata National Geographic, na pietrze mapa National Geographic - Himalajów z Everest w samym centrum, w piwnicy natomiast ogromna A-Z mapa centrum Londynu.


Każda z map kosztowała około £ 15,000, a wykorzystane wzory map zostały dostarczone przez National Geographic i geografów AZ. Firma Marley już nie produkuje juz tego typu podłóg, zajmujący się tym dzial nie istnieje juz. Podłogi w sklepie Stanfords były ich ostatnim dziełem.


Jeżeli chcielibyście poczytać o historii największej księgarni podróżniczej na swiecie,
zapraszam na ich stronę.

Jeżeli jednak marzy Wam się mapa swiata na podłodze mam dla Was propozycje!
Sami zobaczcie.





Cudowne, duze, piankowe puzzle, które zamienia pokój Waszego dziecka w mapę swiata.
Puzzle po ulozeniu zajmują powierzchnie 197cm x 125cm. Na takiej podłodze (grubosc to 1,4cm) na pewno maluchowi będzie ciepło, dodatkowo to świetna droga do nauki mapy swiata. Kontynenty, państwa, miasta i flagi  szybko zostaną zapamiętane przez dziecko. BARDZO mi się te puzzle podobają! BARDZO!!!
Ich koszt to £50. Swiety Mikołaju przynieś mi je proszę!!!!!







Zasłona prysznicowa.


















Na terenie księgarni znajduje się tez mala i bardzo nastrojowa kawiarnia, gdzie po udanych zakupach mozna odpoczac przy pysznej kawie.


http://www.stanfords.co.uk/Sacred-Cafe-at-Stanfords-Covent-Garden.htm
 Ksiegarnia prowadzi tez sklep internetowy.

To byla moja pierwsza wizyta w największej księgarni podróżniczej na swiecie. Pierwsza, ale na pewno nie ostatnia! Tym razem tylko przebieglam pomiedzy regalami, na pietro nawet nie zajrzalam.  Kolejna wizyta będzie duzo dluzsza!


12-14 Long Acre, Covent Garden,
London, WC2E 9LP.

Tel:-  020 7836 1321 
Fax:- 0207759 7140
Email:- sales@stanfords.co.uk 

http://www.stanfords.co.uk

5 komentarzy:

  1. oszalałabym! :-))cudowna! zresztą tak właśnie pamiętam Londyn i sklepy...

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamo, ale cudnie! musze tam w najblizszym czasie pojechac!

    OdpowiedzUsuń
  3. o matuchno nie wyszłam bym stamtąd przez kilka dni

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super miejsce. Można w nim buszować chyba bez końca. A na wystawie sklepu zauważyłam naszą ulubioną książeczkę :Chłopiec i pingwin" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie slyszalam, musze sprawdzic! dzieki!

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1