Translate

piątek, 4 marca 2016

Władysław Jagiełło i historia dla 6 - latka.

Historia nigdy nie była moją mocną stroną. Zawsze lubiłam słuchać wykładów czy oglądać programy historyczne, ale nauka dat już niekoniecznie należała do moich ulubionych zajęć. Dzisiaj rano na FP zaprzyjaźnionego bloga "Zabawy z Archimedesem" zobaczyłam informacje o rocznicy koronacji Władysława Jagiełły na króla Polski. Miało to miejsce 4-go marca 1386 roku, dokładnie 630 lat temu. 

W czasie jednej z wizyt w Polsce, kupiłam dla Zary książki o tematyce historycznej. A dokładnie "Poczet królów Polski", ale w wersjach dla dzieci. Pomyślałam, że dzisiaj jest dobry moment aby zacząć naszą przygodę z historia. Planuję to już od dłuższego czasu, ale jakoś nie mogłam się za to zabrać. 





Zaczęłyśmy od przeczytania kilku informacji o Władysławie Jagiełło w "Poczet Królów i Książąt Polskich dla Dzieci." Zara przykleiła naklejkę z wizerunkiem króla i pokolorowała obrazek.







Następnie przeczytałam jej pierwszy rozdział "Jagiełło pod... prysznicem. Opowieści o władcach Polski". Chciałam sprawdzić czy książka będzie się Zarze podobać. Spodobała się więc przeczytałyśmy też rozdział o Jagiełło. Zara słuchała z zainteresowaniem, ale wydaje mi się, że mimo wszystko starsze dzieci zrozumieją więcej. Zarze część rzeczy muszę jeszcze dodatkowo tłumaczyć. Nie mniej jednak książkę będziemy czytać. Ja jestem nią zachwycona! Będziemy czytały jeden rozdział tygodniowo i przy okazji czytały informacje o danym królu z drugiej książki. Czasami dołożymy do tego inne zabawy. 








Dzisiaj po przeczytaniu obu książek zrobiłyśmy też test, wydrukowałam go z SuperKid.





Idąc za ciosem wydrukowałam także poster historyczny - oś czasu, muszę jeszcze tylko zalaminować i przyczepić do ściany. Podobną pomoc widziałam już dawno temu, u mojej dobrej znajomej Doroty, której dzieci także są w edukacji domowej. Bardzo mi się to wtedy spodobało i planowałam, zrobić coś podobnego dla Zary. W miarę jak będziemy poznawały kolejne wydarzenia historyczne, będziemy przyczepiać je do naszej mapy na małych karteczkach. 

Poza królami Polski będziemy się też uczyć o władcach i historii Wielkiej Brytanii. Tu w końcu mieszkamy, więc wypada historię znać. Program nauczania w klasie pierwszej w UK, zakłada, że dziecko powinno znać ogólne informacje o epokach (bardzo ogólne), od epoki lodowcowe po dzień dzisiejszy. 











Na koniec napisze jeszcze kilka słów o wspomnianych wcześniej książkach. "Jagiełło pod prysznicem" jeszcze nie przeczytałam, więc nie będę pisała recenzji. Książka zaczyna się bardzo humorystycznie i myślę, że świetnie będzie się ją czytało. Recenzję możecie przeczytać TUTAJ.





Jeśli chodzi o "Poczet władców" to pokaże kilka stron. Uważam, że książka jest świetna. Każdemu królowi/królowej poświęcone są 2 strony. Na jednej są informacje, ciekawostki i pytanie na temat króla, odpowiedź na nie znajduje się zawsze w tekście. Druga strona to kolorowanka i miejsce na naklejkę. Na końcu książki znajduje się drzewo z latami panowania wszystkich władców. 












Tak więc zaczynamy przygodę z historią. Polecicie nam jakieś ciekawe książki, gry, portale? Mogą być po polsku lub po angielsku.

4 komentarze:

  1. Dziękujemy za recenzję. Jest w naszej bibliotece, zarezerwowałam i jutro odbieramy. Znalazłam też fajną serię, pierwszy tom jest też w naszej bibliotece: http://www.wyd-literatura.com.pl/grazyna-bakiewicz-kazimierz-szymeczko-pawel-wakula,mikolaj-kamler/piastowskie-orly-zdarzylo-sie-w-polsce.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Inne książki o tematyce historycznej dla młodszych dzieci, które możemy polecić to seria wydana we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego. Seria o II wojnie światowej, różni autorzy, niektóre tytuły: Asiunia, Bezsenność Jutki, Zaklęcie na W.
    http://kulturaonline.pl/wojna,w,oczach,dziecka,tytul,artykul,17764.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1