Translate

niedziela, 27 listopada 2016

Edukacja domowa Worldschoolers - Tydzień 8 - podsumowanie

To był bardzo ciekawy tydzień. Dla mnie wyjątkowo intensywny. Czuje, że zaczynam tęsknić za wakacjami, a kolejny tydzień zapowiada się równie aktywnie.






19 listopada - sobota

Dzień zaczęłyśmy od zabaw z matematyką. Wiem, że generalnie nie poleca się tego typu zadań, moje sześciolatka jednak bardzo lubi rozwiązywać zadania w ćwiczeniach, dlatego je robimy.







Zara rozwiązała krzyżówkę o Polsce i namalowała godło z odcisków swoich dłoni. O naszych zabawach w ramach projektu "Nasza Polska" pisałam TUTAJ.





W południe, jak co tydzień poszłyśmy na basen na lekcje pływania.





Weszłyśmy także na platformę Libratus, aby nadrobić trochę zaległości. Początkowe lekcje były znacznie poniżej poziomu Zary i przyznam szczerze, że trochę szkoda mi było na nie czasu. Dzisiaj dostałam jednak naganę od Zary, która z wyrzutem oświadczyła, że jeśli nie zda egzaminów w maju to będzie to moja wina, bo nie pozwalam jej się uczyć. Zrobiłyśmy więc 2 zaległe tygodnie, a także tydzień bieżący - 11-ty. W ramach 11-go tygodnia słuchałyśmy m.in. słuchowisk o "Wróblu Ćwirku"



20 listopada - niedziela

Dodawanie liczb 2-cyfrowych





Webinaria podsumowujące 11-ty tydzień nauki.





Impreza urodzinowa u Vicki. W drodze na bal Kopciuszek zgubił "pantofelek".






21 listopada - poniedziałek

Dzień zaczęłyśmy od kina. W ramach Into Film Festival oglądałyśmy "Króla Lwa".




Po kinie Zara przeczytała 6 książek Julia Donaldson.
"Top Cat", "Sam's Pot", "Bob Bug", "Dig, dig, dig", "Zak and the Vet",
"Mum Bug's Bag". Po przeczytaniu książek rozwiązała zadania w ćwiczeniach "Phonics activity book 1". Zara przeczytała wszystko z własnej woli. Listonosz przyniósł zestaw zadań do czytanek, zaproponowałam więc, że zaczniemy od początkowych książek - poziom 1+ (Zara czyta na poziomie 3-4). Planowałam jedną książkę na dzień + zadania do niej. Zara postanowiła jednak przeczytać cały poziom 1+ i zrobić do tego całe ćwiczenia - 16 stron! Pod koniec była już trochę znudzona, ale nie chciała przerwać.









Gdy sprzątałam po obiedzie "przyłapałam" Zarę na czytaniu książki "Go to bed".





Wieczorem zrobiłyśmy statek piracki z opakowania po jajkach, pianki kreatywnej i patyczków na szaszłyki. Ludziki Playmobil byli rodziną piratów.






22 listopada - wtorek

Wtorek, środa, czwartek pracowałam, miałyśmy więc dużo mniej czasu na wspólne zabawy.

Rano Zara rozwiązała 4 strony zadań w książce "Adding and Substracting. - Activity Book" wydawnictwa Usborne, którą właśnie przyniósł listonosz.







Wieczorem Zara pojechała z tatą na cotygodniowe lekcje jazdy konnej, po powrocie bawili się w piratów.


23 listopada - środa

Przed pracą poszłyśmy do kina na "Księgę Dżungli" w 3D




Po kinie ja pojechałam do pracy, a Zara grała z babcią w "Małpki."


24 listopada - czwartek

Przed pracą poszłyśmy do kina na "Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie"




Po filmie ja pojechałam do pracy, a Zara z dziadkami do cioci Eleny, gdzie bawiła się do wieczora z kuzynostwem.


25 listopada - piątek

Rano poszłyśmy na prapremierę filmu "Moana". Mogłyśmy w niej brać udział dzięki udziałowi w Festiwalu Into Film. Moana" bardzo nam się podobała!!! Szczerze polecam! W Polsce film nosi tytuł "Vaiana: skarb oceanu".




Z kina miałyśmy zaledwie kilka minut do Leicester Squere, gdzie znajdują się dopiero co otwarty największy na świecie sklep Lego, a także sklep M&Msów - także największy na świecie. Poszłyśmy więc zobaczyć co w nich ciekawego słychać. Przy okazji znalazłyśmy także sklep Nickleodon. O sklepach opowiem w najbliższym czasie.










W drodze do LS oglądałyśmy świąteczne dekoracje miasta przy Coven Garden. Wrócimy podziwiać je po zmroku, będzie to jedno z naszych zadań w adwentowym kalendarzu zadaniowym.







Wieczorem Zara zrobiła z nowo kupionych Lego elfa.





Przed spaniem przeczytałam Zarze rozdział "Dr Dollitle.




1 komentarz:

  1. No, nieźle.
    Rzeczywiście intensywny czas za Wami :-) i jak ciekawy :-*

    OdpowiedzUsuń

Dziekujemy za odwiedziny! Pozostaw po sobie slad, bedzie nam bardzo milo :) Odwiedzimy takze i Ciebie.

UA-44437388-1