Translate

sobota, 19 listopada 2016

Projekt "Nasza Polska" - Część 1 - Geografia i symbole narodowe.

"Nasza Polska" to projekt organizowany przez Anię z bloga Mądre Dzieci. Zabawę w projekcie zaczynamy z bardzo dużym opóźnieniem, ale mamy nadzieję, że już teraz wszystko będzie szło planowo. Tematem przewodnim wrześniowej "Naszej Polski"była geografia. Zobaczcie w jaki sposób ją poznawałyśmy. Rozmawiałyśmy o górach, morzu, jeziorach, położeniu Polski na mapie Europy i świata, rozmawiałyśmy o województwach i sprawdzałyśmy gdzie już byłyśmy, a gdzie być byśmy chciały. Rozmawiałyśmy jednak także ogólnie o Polsce, o godle, fladze i hymnie narodowym.

Większość naszych zabaw o Polsce będzie się opierała na 3 książkach Wydawnictwa Olesiejuk, a mianowicie "Mój pierwszy atlas Polski", "Klub małych podróżników. Podróże dookoła Polski" i "Polska do kolorowania". Przy poszczególnych tematach będziemy czasami dodawać także i inne pozycje.

Zara wie jak wygląda mapa Polski, jej flaga i godło, mimo to postanowiłam powtórzyć także i te informacje. Zaczęlīśmy od przejrzenia Atlasu Polski. Podróżując po kolejnych województwach, szukałyśmy miejsc, w których Zara już była. Uzbierało się ich całkiem sporo, jak na sześciolatkę mieszkającą poza granicami Polski. Zara była już w Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Wdzydzach Kiszewskich, Kościerzynie, Helu, Stegnie, Jantarze, Malborku, Fromborku, Tolkmicku, Kadynach, Warszawie, Nowym Sączu, Starym Sączu, Tarnowie, Ciężkowicach, Krakowie, Rzeszowie, Krynicy Górskiej, Zakopanem, Karpaczu, Jeleniej Górze, Szklarskiej Porębie i kilku innych wioskach i miasteczkach po drodze. Do podróży po Polsce bardzo motywuje nas udział w zabawie - konkursie organizowanym przez Rodzinę PTTK. Jeżeli zaglądacie do nas wiecie o czym mówię, jeżeli jednak jakimś dziwnym trafem umknęła Wam ta informacja zapraszam TUTAJ i serdecznie POLECAM udział w kolejnej edycji!!! Dzięki nagrodzie w konkursie odpoczywaliśmy nad jeziorem we Wdzydzach i w górach w Karpaczu, a przy okazji otrzymanej nagrody zwiedziliśmy też okoliczne atrakcje. Dzięki wspólnemu wędrowaniu z rodzinką jakie jest organizowane kilka razy w roku, w różnych częściach Polski zobaczyłyśmy miejsca, których bez udziału w zabawie nigdy byśmy nie zobaczyły. Sama nie zdecydowałabym się wybrać z Zarą na Nosal, Trzy Korony czy do Doliny 5-ciu Stawów. Co jednak najważniejsze poznałyśmy wielu cudownych ludzi, z kilkoma rodzinami zaprzyjaźniłyśmy się. Szczerze polecam Rodzinkę PTTK, ale ostrzegam - Ona uzależnia!!! Mimo, że w tym roku nie udało nam się wybrać na wspólne wycieczki (nie pasowały nam niestety terminy) to uważnie śledziłyśmy rodzinne wędrowanie na FB. W 2017 mamy zamiar nadrobić zaległości z 2016!!!

Wróćmy jednak do projektu "Nasz Polska". Zara rozwiązywała zadania w książce "Klub małych podróżników".

Zara pokolorowała flagę. Pokolorowała i nakleiła godło.

Bez problemu znalazła na mapie Europy Polskę i nakleiła naklejkę.

Na mapie Polski poprzyklejała herby miast.

Na kolejnej mapie poznawałyśmy sąsiadów Polski i naklejałyśmy naklejki z flagami tych państw.

Czytałyśmy "Mapy Mizielińskich".

Zara ułożyła puzzle "Mapa Polski dla Wędrowców". Puzzle otrzymaliśmy jako jedną z nagród za udział w konkursie "Turystyczne rodzinki" organizowanym przez PTTK.

Grałyśmy w świetną grę "Wędruj z nami". Gra została wydana przez PTTK i dofinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Wygrałyśmy ją w konkursie organizowanym przez Rodzinę PTTK. Napiszę o niej więcej wkrótce, bo zasługuje na recenzję!

Zrobiłyśmy trzy orzełki.

Orzeł z talerzyka papierowego - godło.

Do stworzenia naszego godła użyłyśmy 2 talerzyków papierowych, farb, mazaków, kleju i ruchomego oczka. Zara pomalowała jeden z talerzyków na czerwono, wycięła orła, którego jej wcześniej narysowałam na drugim talerzu, pokolorowała mu mazakami koronę, dziób i pazury, a następnie nakleiła go na czerwony talerz i przykleiła mu oko. Pomysł znalazłam TUTAJ.

Orzeł z rolki po papierze toaletowym.

Zara okleiła rolkę po papierze toaletowym białym papierem. Wycięła rysunek swoich rąk, które wcześniej odrysowałam. Rączki posłużyły nam za skrzydła orła. Następnie narysowała, pokolorowała, wycięła i przykleiła koronę, dziób i nogi, a także dokleiła ruchome oczka.

Orzeł z odcisków dłoni.

Zrobiłyśmy także godło. Zara odcisnęła swoje dłonie na czerwonej kartce papieru, a następnie domalowała pozostałe elementy.

Zara rozwiązała krzyżówkę.

Znalazłam ją TUTAJ.

Oglądałyśmy film o symbolach narodowych Polski.

Oglądałyśmy także wędrówki z mapą. Zara z radością pokazywała miejsca, które wcześniej odwiedziłyśmy.

Bawiłyśmy się w ramach projektu "Nasza Polska". Kolejnym tematem w ramach projektu będzie "Przyroda", będziemy się nią zajmować do końca listopada. Zapraszam zaglądajcie do nas! Dodajcie naszą stronę na FB - Worldschool Explorers do obserwowanych, a nie przegapicie żadnego postu.